måndag 4 februari 2013

Det här med arbete.

Jag jobbar. Jag älskar att jobba. Jag älskar att ha lön. Men vet ni vad jag älskar mer? Jag älskar att det varje månad ökar lite lite lite på mitt pensionskonto. Jag älskar att vara behövd. Jag älskar att ha någon form av mål och mening med mitt liv. Jag älskar att att ha semester - betald sådan. Jag älskar uppdrag och ansvar och jag älskar att ringa in tider i min kalender. Ja, jag gillar att arbeta. Genuint och ärligt gillar jag Det. Mest gillar jag det kanske för att jag vet hur jag mådde som arbetslös. Inte min grej det där med hemmafru dealen.

Jag har nyligen bytt arbetsplats, från en otroligt händelserik och social sådan till en lite mer... Ja, händelselös och asocial sådan. Den största anledningen till att jag bytte handlade om ekonomi. Jag fick fler timmar och högre lön. Men sen är det något som rycker i mig, fan vad jag gillar den här utmaningen! Fan vad jag ska få min nya arbetsplats att passa mig! Det kommer ta tid och hårt arbete. Men jag ser fram emot det! Någonstans tror jag att jag är lite skadad. Men antagligen är det en del av min charm va? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar